Hideo Kojima experimenteerde met eigen Metal Gear Solid-controllers

Kenichiro Imaizumi van Kojima Productions laat weten dat Hideo Kojima tijdens de ontwikkeling van Metal Gear Solid 4 met verschillende speciale controllers heeft geëxperimenteerd.

Zo werd er onder meer gekeken naar een controller die stroomschokjes aan de speler gaf.

“We hebben geprobeerd om elektrische schokjes door te geven aan de speler via een ingebouwde hartslagmeter. Daarnaast hebben we ook geëxperimenteerd met een controller die reageerde op de kracht waarmee de speler de controller vast hield”, vertelt Imaizumi.

“We hebben erg veel uitgeprobeerd, zelfs een transformerende controller.”

Nintendo

Hoewel Kojima er op het laatste moment dus voor heeft gekozen de controller met de hartslagmeter niet te gaan gebruiken, liet Nintendo afgelopen zomer weten wel met een dergelijke controller op de markt te komen.

Met hun nieuwe Wii Vitality Sensor zullen er namelijk games gemaakt kunnen worden die anticiperen op de hartslag van de speler.

Van 2D naar 3D

Dat Hideo Kojima de besturing als een belangrijk onderdeel van de spel-ervaring ziet bleek vorige week nog toen hij zei dat Project Natal net zo ‘revolutionair’ zal gaan worden als de overgang van tweedimensionale naar driedimensionale games.

“Het lijkt op de overgang van 2D naar 3D, of de eerste keer dat ik op een thuisconsole [NES, red.] speelde”, verklaarde hij. Of hij ook bezig is met een game voor deze nieuwe controller van Microsoft is echter niet bekend.

Tip de redactie