Hoewel Nintendo aanvankelijk aankondigde dat het blooming-lichteffect van de eerste twee Metroid Prime-games een mooier geheel moest gaan maken, blijkt nu dat de heruitgaven van deze games in Metroid Prime Trilogy juist over minder grafische pracht beschikken.

Eerder werd al bekend dat er lichte censuur had plaatsgevonden op de dialogen in Metroid Prime Trilogy en vandaag is er een filmpje op YouTube verschenen dat duidelijk aantoont dat ook de graphics in deze game anders zijn dan die van het origineel. Zo doen de Wii-versies van Metroid Prime en Metroid Prime 2: Echoes grafisch namelijk onder voor de eerder verschenen games op de GameCube.

Minder effecten

In het filmpje is duidelijk te zien hoe onder meer de watereffecten veranderd zijn, dat tijdens het opladen van de Ice Beam de gun van Samus niet langer bevriest en kapot barst en ook de lichteffecten tijdens het afvuren van haar wapen zijn minder indrukwekkend dan in de GameCube-versie.

Waarom ontwikkelaar Retro Studios deze wijzigingen heeft doorgevoerd is nog onduidelijk. Maar aangezien de drie games op één enkele DVD zijn geplaatst ligt het in de lijn der verwachting dat het hier om een gebrek aan opslagcapaciteit van de disc gaat.

Other M

Gamers die graag een volledig nieuw avontuur van Samus willen doorlopen moeten nog even geduld hebben tot volgend jaar. Dan komt ontwikkelaar Team Ninja namelijk met Metroid: Other M naar de Wii. Deze actie-adventure game zal een 2D en 3D-gameplay gaan combineren en moet de speler meer inzicht geven in hoofdpersonage Samus.