Frank Gibeau van Electronic Arts heeft laten weten dat hun aankomende titel Dante’s Inferno de gamer meer zal aanspreken dan een game als Dead Space dat deed.

Dit omdat de hel volgens hem iets is waar iedereen wel bekend mee is.

“Als je naar Dante’s Inferno kijkt dan zie je al meteen dat het begint met iets waar iedereen wel enige kennis van heeft, namelijk de hel. En het idee dat je naar de hel gaat en als een held tegen demonen vecht, dat is iets waardoor veel mensen zich aangesproken zullen voelen”, zegt Gibeau.

“We kwamen er dan ook al snel achter dat de game, welke verband houdt met het gedicht, een interessante insteek had en dat het ons in staat stelde om het echt mogelijk te maken naar de hel te gaan en hier te vechten. Wat we tot dusver allemaal in de game kunnen ontdekken – zoals woede, lust, verraad en vraatzucht – zijn dingen waar iedereen zich in zal herkennen.”

Negen ringen

Verder denkt Gibeau ook dat de negen ringen van de hel voor iedereen bekende kost is en dat dit zal bijdragen aan het vertellen van een goed verhaal. De titel van de game is dus gebaseerd op een gedicht van Dante Aligheri en deze man speelt zelf ook de hoofdrol in deze bloederige game.

Echter zal je als speler niet als dichter aantreden, maar als een sterke ridder die over magische krachten beschikt. Dante zal zich in de game een weg door de hel moeten vechten om zijn grote liefde Beatrice te redden. Beatrice is in het gewone leven namelijk vermoord en om verkeerde redenen naar de onderwereld gestuurd.

Wayne Barlowe

Verder zal de game over een flink aantal eindbazen beschikken en zal Dante zelfs de strijd aangaan met de Dood zelf. Het grafische ontwerp van de hel komt van de hand van Wayne Barlowe. Hij is hiervoor gekozen wegens zijn werk aan Barlowe’s Inferno. Dit is een aantal kunstwerken geïnspireerd op het gedicht van Dante.

Dante’s Inferno verschijnt op 12 februari 2010 voor de Xbox 360, PlayStation 3 en PSP.