Peter Moore, de baas van EA Sports, heeft laten weten dat de communicatie met de gamers voor zijn bedrijf steeds belangrijker wordt. “We zijn nu op een punt beland dat we eigenlijk nooit meer ‘niet’ met onze community communiceren”, aldus Moore.

“We moesten echt snel wegkomen van die donkere laboratoriumdagen van het games maken, toen we de consument enkel een screenshot gaven op een nietszeggende middag” aldus Moore. Hij is dan ook erg blij dat er vandaag de dag meer transparantie is binnen de game-industrie. Toch mag het volgens hem nog best een stapje verder.

Zo ziet Moore graag een nog vroegere start van marketingcampagnes en meent hij dat deze ook vaker in het jaar voor een game moeten worden ingezet. “Als je niet ieder uur van iedere dag met je consumenten praat, dan praat je eigenlijk helemaal niet”, zegt de baas van EA Sports. “Mensen moeten het hele jaar door over je game kunnen praten.”

Steeds belangrijker

Interactie en openheid zijn volgens hem dat ook zaken die in de game-industrie steeds belangrijker worden. Zelf is Moore sinds zijn aantreden bij EA in 2007 altijd vrij open geweest over de games die hij in ontwikkeling heeft. Zo zit hij nooit verlegen om een pittige uitspraak over de strijd tussen PES en FIFA, en liet hij ook ver van tevoren doorschemeren dat hij met Wii-games als EA Sports Active een nieuwe doelgroep wilde gaan bereiken.