Mass Effect 2 verschijnt gelijktijdig voor Xbox 360 en pc

HAARLEM - Ontwikkelaar BioWare heeft bevestigd dat Mass Effect 2 begin volgend jaar gelijktijdig zal verschijnen voor zowel de Xbox 360 als de pc. Daarnaast wordt het een en ander bekend over de aankomende downloadbare content voor de eerste game.

Na de release van de eerste Mass Effect duurde het ruim een half jaar voordat deze ook naar de pc kwam, maar dit keer hoeven pc-gamers dus niet meer zo lang te wachten op de RPG.

“We hebben zeer veel geleerd van het maken van de eerste pc-versie”, vertelt Jesse Houston van BioWare.

“En nu hebben we eigenlijk alles wat we toen hebben geleerd van de pc-game teruggestopt in de Xbox 360.

Minder verschil

“We willen in feite gewoon dat je dezelfde gameplay ervaring krijgt alleen dan met een andere besturing. Maar omdat we het dit keer allemaal op hetzelfde moment doen en het door hetzelfde team wordt gedaan kunnen we de verschillen veel kleiner houden”, zegt Houston.

Voordat Mass Effect 2 echter in de winkels verschijnt zal er eerst nog downloadbare content komen voor het eerste deel.

En hoewel Electronic Arts en BioWare hier eigenlijk nog niet al teveel over kwijt willen, heeft de Zwitserse Xbox website per ongeluk enkele details gepubliceerd over de Pinnacle Station-content.

Geheim ruimtestation

Zo viel er op de website te lezen dat het om een geheim ruimtestation gaat waarin Shepard 13 battle scenario’s kan doorlopen. Iets dat voor ongeveer 2 tot 3 uur aan extra gameplay moet gaan zorgen. Pinnacle Station zal 400 Microsoft Points kosten en is 237MB groot.

BioWare heeft eerder al aangegeven graag een arena of Fight Club-achtige toevoeging te willen maken voor Mass Effect en deze lijkt met Pinnacle Station dus werkelijkheid te worden. Wanneer deze zal verschijnen is nog onduidelijk.

”We hadden iets voor Mass Effect 1 dat we niet hebben kunnen maken, gewoon omdat we er geen tijd voor hadden en omdat we dachten dat het niet goed genoeg zou zijn”, liet lead designer Preston Watamaniuk in februari al weten.

Project director Casey Hudson voegde hier destijds nog aan toe dat BioWare de spelers hiermee een meer combat gerichte ervaring wilde bieden en dat het zich minder zou bezig houden met het verhaal.

Tip de redactie