HAARLEM - De president van SCEE, Andrew House, bekende in een interview dat de hardwarefabrikant een grotere prijsverlaging voor de PlayStation 3 wilde, maar dat dit onmogelijk bleek.

De PlayStation 2 kreeg in het verleden een aanzienlijk grotere prijsverlaging dan de PlayStation 3 nu.

Desgevraagd stelde House dat als het voor Sony haalbaar was om een nog lagere prijs te vragen voor de PlayStation 3, het bedrijf dit absoluut zou doen.

Dit is echter momenteel niet mogelijk, denkt House en daarom richt Sony zich meer op de content en het verbeteren en vernieuwen van het PlayStation Network.

Competitief

"We hebben nu zoveel gedaan als we konden om de prijs te verlagen en tegelijk kwaliteit te leveren aan nieuwe klanten. We zouden dom zijn als we geen rekening houden met de zeer competitieve markt."

House voegt daaraan toe dat Sony altijd een langetermijnvisie heeft en dat hij verwacht dat klanten uiteindelijk de lange levenscyclus van Sony’s console omarmen.

"We zullen alles blijven doen wat we kunnen om jullie kosten te besparen, zodra we daartoe in staat zijn."

Goede deal

Ondanks de relatief hoge prijs die Sony vraagt voor de PSP Go, is House ervan overtuigd dat klanten een goede deal krijgen als ze de handheld aanschaffen.

Vooral de eerste Europese kopers, die Gran Turismo PSP gratis kunnen downloaden, zouden in het voordeel zijn. Bovendien heeft Sony volgens hem goede plannen voor de mensen die al een UMD-bibliotheek hebben aangelegd voor de PSP.

PSN-Coupon

Om toch winkels te betrekken bij de digitale downloads voor de PSP Go, introduceert Sony de PSN-Coupon. Zo zou er niet alleen een tastbaar product zijn, maar kan ook het jongere publiek met eigen geld games kopen.

Deze kaart kan namelijk gebruikt worden om games van het PlayStation Network te downloaden. House denkt dat digitale verkoop de toekomst heeft, maar dat het belangrijk blijft om de handheld voor iedereen toegankelijk te maken.