Sony reageert op klachten over Europese PlayStation Store

AMSTERDAM - In een reactie op klachten van gefrustreerde PS3-bezitters die vinden dat de Europese PlayStation Store ver achter loopt op de rest van de wereld, zegt Sony dat het aan onafhankelijke uitgevers is om hier verandering in te brengen.

“Wij werken er met zeer veel toewijding aan om er voor te zorgen dat onze first party content gelijktijdig kan worden uitgegeven in de verschillende PlayStation Stores”, zegt Angela Madronero. “De beslissing of en wanneer er een game verschijnt ligt geheel in de handen van de individuele uitgever.”

“Er zijn zeer veel redenen waarom onze third party partners niet in staat zouden kunnen zijn om content in een bepaalde regio vrij te geven. Dit zou bijvoorbeeld door technische problemen kunnen komen, digitale rechten, lokalisatieproblemen, etc. Dus de kwestie is iets complexer dat het aanvankelijk lijkt te zijn.”

Steunen

Madronera laat weten dat het voor Sony net zo vervelend is als voor de gamers die op de content zitten te wachten. “We zullen onze third party partners dan ook zeker blijven steunen om ze zoveel mogelijk content naar de Europese Store te laten brengen”, aldus de Store Manager.

Eerder al kreeg Sony dezelfde klachten van gamers over het Europese PlayStation Home. Ook deze blijkt namelijk ver achter te lopen op dat van de rest van de wereld. “Laten we eerlijk zijn, Home loopt hier gewoon achter op andere regio’s wat betreft het aantal Spaces dat we hebben”, aldus de community manager van Sony in mei.

Tip de redactie