Eerste details over multiplayer Wolfenstein bekend

AMSTERDAM - Ontwikkelaar Endrant Studios komt vandaag met het een en ander aan details over de multiplayer-modus van Wolfenstein. Zo zullen er acht maps aanwezig zijn, drie verschillende classes en diverse items en krachten om te verzamelen.

“Spelers kunnen de Veil-dimensie binnen stappen en de Veil-krachten gebruiken die BJ ook ter beschikking heeft. Daarnaast zijn er ook nog de standaard wapens en items aanwezig”, vertelt game designer Matt Wilson.

Spelers beschikken in de multiplayer logischerwijs niet over de kracht om de tijd te vertragen, zoals dat wel in de singleplayer mogelijk zal zijn.

Verder wordt duidelijk dat de speler in de multiplayer niet in de schoenen van BJ zal staan maar dat je lid zal zijn van de Resistance of de Axis.

Hierbij zal gekozen kunnen worden tussen de functie van soldier, medic of engineer. “We wilden de drie rollen zeer gescheiden houden dus daarom hebben we ze allemaal een zeer unieke Veil-kracht gegeven die ze kunnen helpen bij hun verantwoordelijkheid binnen het team.”

Opdrachten uitvoeren

Wilson gaf daarnaast wat meer duidelijkheid over de verschillende spelmodi van de game. “In de Objective-modus probeert het aanvallende team één of meerdere opdrachten uit te voeren terwijl het verdedigende team hen moet stoppen.

In Stopwatch doe je in feite hetzelfde maar zal je halverwege van kant wisselen. Het aanvallende team dat als eerste alle opdrachten heeft uitgevoerd zal als winnaar worden uitgeroepen.”

Nieuwe studio

Endrant Studios is een relatief nieuwe studio, maar is wel opgemaakt uit enkele veteranen uit de game-industrie.

Ze werken naast id Software en Raven Software aan Wolfenstein en houden zich voornamelijk bezig met de ontwikkeling van de multiplayer-modus. Wolfenstein wordt op 21 augustus uitgegeven door Activision en komt naar de Xbox 360, PlayStation 3 en pc.

Tip de redactie