'Gaming is levenslange toewijding'

AMSTERDAM - Uit een onderzoek van de Entertainment Merchants Association blijkt dat gaming niet iets is wat mensen slechts een bepaalde periode van hun leven doen. “Mensen gaan een levenslange toewijding aan wat betreft gaming”, aldus de EMA.

De EMA schrijft in haar rapport dat oudere gamers die sinds hun jeugd al games spelen de rest van hun leven games blijven kopen en deze ook regelmatig spelen.

“De omlooptijd van de consument binnen de game-markt is ontzettend laag. Oudere gamers blijven namelijk betrokken bij videogames, in plaats van dat ze wegvallen en worden vervangen door een nieuwe generatie”, meldt de EMA in hun jaarlijkse rapport.

Levenslang

“Als een consument eenmaal besluit om videogames te gaan spelen zullen ze dat ook de rest van hun leven blijven doen. Hierdoor blijft het aantal gamers wereldwijd dus altijd verder groeien.”

Volgens de EMA werden er vorig jaar in 68 procent van de Amerikaanse huishoudens games gespeeld, en is de totale verkoop binnen de industrie met negentien procent gestegen naar 23 miljard dollar.

Non-profit

De Entertainment Merchants Association is een non-profit organisatie die de internationale markt van de thuis-entertainment observeert een analyseert.

Het doel van de EMA is mensen een platform te bieden waar ze terecht kunnen voor alles wat te maken heeft met games, films, geluidsopnames en software.

Tip de redactie