AMSTERDAM - Koei Tecmo heeft laten weten dat Ninja Gaiden Sigma 2 voor de PlayStation 3 over minder ‘blood & gore’ zal beschikken dan Ninja Gaiden 2 voor de Xbox 360. “Iedere game heeft gewoon zijn eigen concept”, aldus game designer Yosuke Hayashi.

“Bij Ninja Gaiden 2 lag de focus op extreem geweld, maar bij Ninja Gaiden Sigma 2 vroegen we ons af of al dat geweld wel echt nodig was in een game. Dus besloten we om af te wijken van die trend”, vertelt Hayashi.

“De gewelddadige aanpak is niet de manier waarop wij vonden dat we de ontwikkeling van Ninja Gaiden Sigma 2 moesten aanpakken. En om gamers de mogelijkheid te geven om een hoger level van ‘gore’ vrij te kunnen spelen, zou gewoon niet in de game passen”, aldus de man die ook verantwoordelijk was voor de eerste Ninja Gaiden-game.

Doordat de ontwikkelaar voor een minder gewelddadige aanpak heeft gekozen bij deze remake van Ninja Gaiden 2, zal er bijvoorbeeld minder lang bloed uit nekken blijven spuiten en verschijnt er een blauwe gloed na een onthoofding om het hele gebeuren een beetje te maskeren.

Voorganger

Ninja Gaiden Sigma 2 is niet zomaar een eenvoudige remake van zijn Xbox 360-voorganger, want de game beschikt over een online co-op modus, nieuwe vijanden en grotere eindbazen. Ook zullen de personages Ayane (Dead or Alive), Momiji (Ninja Gaiden Dragon Sword) en Rachel (Ninja Gaiden) speelbaar zijn in de game.

Ninja Gaiden Sigma 2 wordt dus niet door Tomonobu Itagaki gemaakt, de man die Team Ninja verliet na de productie van Ninja Gaiden 2, maar de leiding ligt nu in handen van Yosuke Hayashi. De game ligt vanaf de aankomende herfst in de winkel voor de PlayStation 3.