Uitgever Activision heeft laten weten dat de release van Modern Warfare 2 de grootste entertainment launch aller tijden moet worden. “Wij geloven dat het idee van reclamebureau TBWA ons dat doel kan laten behalen”, aldus Brad Jakeman, chief creative officer.

De game van ontwikkelaar Infinity Ward moet voorgaande records van games als Grand Theft Auto IV, met 3,6 miljoen verkochte games op de eerste dag, gaan doen verbleken als het aan Activision ligt. “Wat we zo goed vinden aan de campagne van TBWA is dat het een idee is dat groot genoeg zou kunnen zijn om in zeer veel verschillende media te uiten. Dat is altijd de lakmoestest voor grote ideeën”, vertelt Jakeman.

Strategie

De reclame-campagne is nog in volle ontwikkeling maar er zullen waarschijnlijk Modern Warfare 2-uitingen te zien zijn op tv, in tijdschriften, op billboards en bij online media. “De strategie is niet zozeer om simpelweg vanaf dag één reclames te laten draaien en te zeggen, ‘Ga naar een winkel en koop de game’, maar het is de bedoeling om echt een beweging op gang te zetten en het publiek te verbreden naar meer dan alleen een core-gamer doelgroep”, aldus de chief creative officer van Activision.

11 miljoen

Eerder deze week werd al bekend dat analist Mike Hickey voorspelde dat Modern Warfare 2 meer dan elf miljoen units zal kunnen gaan verkopen voor het einde van het financiële jaar. “Wij zien dat de gecombineerde verkoop van de Xbox 360 en PlayStation 3 respectievelijk 125 en tweehonderd procent is gestegen sinds Modern Warfare in november 2007 verscheen. Zo wordt er dus een enorm grote afzetmarkt mogelijk voor Modern Warfare 2”, aldus Hickey.