Ontwikkelaar van Need for Speed: Shift snapt niets van Blur

Patrick Soderlund van EA Games Europa heeft laten weten dat hij verbijsterd is door Blur, de race-game van Bizarre Creations. “Om eerlijk te zijn snap ik niet wat er zo tof aan die game is”, aldus de lead developer van Need for Speed: Shift.

“Laat me je dit zeggen, ik denk dat Split/Second er zeer goed uitziet. Ik zal echt een leuke tijd hebben met die game”, vertelt Soderlund. “Maar Blur is totaal niet indrukwekkend, ik snap echt niet wat er tof is aan die game.” Maar niet alleen Blur moet het bij Soderlund ontgelden, ook Forza 3 is volgens hem een mindere concurrent.

“Ik ben er zeker van overtuigd dat we een betere game hebben om eerlijk te zijn. Als ik met de pers praat en naar de nominaties kijk dan is het mij wel duidelijk. Ik ben blij dat ze vertrouwen hebben in hun game, maar wij hebben minstens zoveel vertrouwen”, aldus Soderlund.

In de herfst

Electronic Arts bevindt zich met hun nieuwe Need for Speed-game op het gebied van race-sims, en doordat ze de game in de aankomende herfst in de winkel zullen leggen staan, ze lijnrecht tegenover Forza 3 van ontwikkelaar Turn 10. Iets later dan de twee race-sims verschijnt Blur van uitgever Activision. Een game die volgens de ontwikkelaar kan worden gezien als een 'Mario Kart voor volwassenen'.

Meer Need for Speed

EA kom later dit jaar echter niet alleen met Need for Speed: Shift, want Need for Speed Nitro staat op de planning voor een release op de Wii en DS en Need for Speed World Online zal exclusief voor de pc verschijnen. EA wil met de Need for Speed-franchise dus duidelijk een nieuwe richting op, iets dat ook blijkt uit het nieuws van gisteren waarin EA aankondigt dat Criterion, het ontwikkelingsteam achter Burnout, op de Need for Speed-serie wordt gezet.

Tip de redactie