Klemens Kundratitz, de CEO van Koch Media, heeft in een interview zijn zorgen geuit over de enorme hoeveelheid casual en DS-titels die nog moeten verschijnen voor de kerst.

Volgens Kundratitz kan de enorme hoeveelheid DS-titels die op de markt verschijnen ervoor zorgen dat de prijs van DS-games volgend jaar zal dalen.

"Ik ben ongerust over de straatprijs van Nintendo DS-producten voor volgend jaar. Ik hoop dat er geen bedrijven zijn die zich te veel richten op het platform, de prijzen naar beneden halen en er vervolgens voor zorgen dat het onaantrekkelijk wordt voor iedereen."

Kundratitz weet dat dit een normale situatie is. Toch zorgt het er voor dat goede titels niet meer in de winkels verschijnen. Een ontwikkelaar met een goede distributeur naast zich mag zeker zijn dat zijn game in de schappen ligt. Ontwikkelaars met een originele game, maar een slechte distributeur, zijn daar nu de dupe van omdat verkopers tegenwoordig moeten kiezen welke games ze in de rekken leggen wegens het grote aanbod.