Ontwikkelaar Treyarch is niet alleen druk bezig met een nieuwe Call of Duty-game. De nieuwste Bond-film Quantum of Solace verschijnt binnenkort en de ontwikkelaar heeft daar een gelijknamige game voor gemaakt.

Adam Gascoine van Treyarch vertelt nu in een interview dat Daniel Craig duidelijk een gamer is en dat hij ervoor heeft gezorgd dat de game beter is geworden. Volgens Gascoine zou Craig eerst drie keer een vroege code van Quantum of Solace hebben moeten zien voordat hij mee wilde werken aan de titel.

De reden waarom Craig zo wantrouwig was in het begin is volgens Gascoine omdat hij niet betrokken wilde zijn bij een halfslachtig product. Craig heeft niet alleen interesse in games waarin hij de hoofdrol speelt. "Toen we naar Pinewood Studios gingen werden we een half uur opgehouden omdat hij Guitar Hero aan het spelen was", aldus Gascoine.

Evaluatie

Het eindresultaat is volgens Gascoine dan ook deels te danken aan Craig. "Het feit dat hij onze game aan het evalueren was zorgde ervoor dat we hogere eisen kregen. De spanning was groot, maar het eindresultaat is dat het een veel betere game is geworden."