Microsoft heeft vrijwel overal ter wereld een forse prijsverlaging doorgevoerd voor de Xbox 360 maar Sony spreek nu haar twijfels uit over deze actie.

“Natuurlijk zien we een normale stijging van de verkoopcijfers na deze prijsverlaging, maar hoe houdbaar is dat effect op de lange termijn?”, zegt Julie Han van Sony.

“Wij zijn er echt van overtuigd dat de consument een keuze zal maken op grond van waarde”, verklaart Han. “En we weten dat de PlayStation 3 die waarde op een zeer breed vlak te bieden heeft met de ingebouwde Blu-ray speler en de breedste en diepste software-lineup van de industrie met LittleBigPlanet, Resistance 2 en MotorStorm Pacific Rift.”

Stevige marketingcampagne

Volgens analist Michael Pachter zal de prijsverlaging van de Xbox 360 echter voor een stijging van twintig procent kunnen zorgen in de verkoopcijfers, mits Microsoft hier een stevige marketingcampagne aan koppelt. Patchter denk dat vooral de Wii hiervan tijdens de feestdagen de dupe zal worden. “Ik denk dat er een verschuiving zal plaatsvinden waarbij meer mensen een Xbox 360 Arcade als cadeau zullen kiezen in plaats van een Wii”, aldus de analist.