Eerder gaf John Carmack van ontwikkelaar id Software al aan dat de Xbox 360-versie van Rage mogelijk minder mooi zal zijn dan de andere versies, dit vanwege de beperkte opslagcapaciteit van het DVD-medium. Blijkbaar komt id Software meer beperkingen tegen bij de ontwikkeling van de Xbox 360-versie.

In een interview met 'Gametrailers' geeft Carmack namelijk aan dat ze moeite hebben om Rage even goed te laten werken zonder gebruik te maken van de harde schijf van de Xbox 360. Aangezien de console van Microsoft ook gekocht kan worden zonder harde schijf, heeft de softwaregigant en consolebouwer als eis ingesteld dat games ook moeten werken zonder gebruik te maken van deze harde schijf.

Dit is niet het geval bij de pc en de PS3 en John Carmack laat weten dat ze mogelijk concessies moeten doen om Rage volledig vanaf DVD's te laten draaien. id Software zal sowieso gebruik maken van de harde schijf van de Xbox 360, mits deze aanwezig is, maar het zou zomaar kunnen dat bepaalde gedeeltes minder vloeiend zullen lopen zonder harde schijf.

Blurry textures

"Het zal sowieso werken, maar het is nu nog de vraag of je twee seconden 'blurry textures' zal zien, als je snel een hoek omloopt", zegt Carmack. "We weten pas over zes maanden hoe dit zal uitpakken."

Rage zal uitkomen voor de pc, de Xbox 360 en de PS3. Een releasedatum heeft de ontwikkelaar nog niet gegeven en laat weten dat de game klaar is voor distributie 'when it's done'.