Het allereerste kwartaal voor uitgever Activision Blizzard zit er op. De bedrijven Activision en Vivendi zijn officieel in juli samen gegaan, maar het afgelopen kwartaal werd al samengeteld.

De cijfers van beide partijen worden nog wel apart vernoemd. Zo heeft Activision $654,2 miljoen aan inkomsten verwezenlijkt, dat is een stijging van 32 procent in vergelijking met het jaar daarvoor. Vivendi Games heeft $347,8 miljoen binnengehaald. Beide hebben dus samen ongeveer één miljard dollar binnen gehaald qua inkomsten.

Ondanks de kosten voor het samensmelten heeft Activision 59 miljoen dollar winst gemaakt, het dubbele van het jaar daarvoor. Vivendi heeft 42 miljoen dollar winst gemaakt.

Goede titels in een rustig seizoen

Activision dankt de winst vooral aan de goede verkoop van Guitar Hero: Aerosmith, Guitar Hero: On Tour voor de DS en Kung Fu Panda. Het grote succes van Guitar Hero: On Tour was de reden dat Activision op de E3 een opvolger aankondigde.

Blizzard, dat onderdeel is van Vivendi Games, gaf eveneens aan dat het goed gaat met World of Warcraft. Er zijn in dat kwartaal weer 1,8 miljoen nieuwe leden bijgekomen. Verder maakte Blizzard bekend dat Wrath of the Lich King tussen oktober en december van dit jaar zal verschijnen.