Een korte spelduur wordt vaak als kritiekpunt genoemd bij games. Volgens de ontwikkelaar van de RPG Rise of the Argonauts wil het gamepubliek echter liever korte games.

Lead Designer Charley Price geeft aan dat het gamepubliek zich heeft geëvolueerd, waardoor een doelgroep is ontstaan die simpelweg geen tijd meer heeft voor lange games. "Games worden niet langer enkel gespeeld door veertienjarige kinderen die tijdens hun zomervakantie zich dagenlang storten op epische verhaallijnen", aldus Charley Price.

Charley Price geeft aan dat ze hier rekening mee hebben gehouden tijdens het ontwikkelen van Rise of the Argonauts. Andere games zijn volgens de ontwikkelaar niet toegankelijk genoeg, waardoor spelers snel afhaken. "Voor veel mensen is het niet acceptabel als je twee uur moeite moet doen om verder te komen, waarna de game pas echt leuk wordt", zo geeft Charley Price aan.

Einddoel

Tijdens een eerder persevenement gaf ontwikkelaar Liquid Entertainment al aan dat Rise of the Argonauts een spelduur van zo'n twintig uur zal bieden en in eerste instantie geen enkele vorm van multiplayer zal kennen. Volgens Charley Price is dit meer dan genoeg, aangezien gamers altijd een haalbaar einddoel voor ogen moeten hebben." Als iemand zo'n 25 uur in een game steekt en er dan achter komt dat hij of zij nog 75 uur te gaan heeft, dan zal de gamer stoppen met spelen. Hoe leuk ze de game ook vonden."

Rise of the Argonauts staat gepland voor deze herfst en zal verschijnen voor de pc, Xbox 360 en PS3.