Volgens het hoofd van uitgever Take-Two, Strauss Zelnick, denkt het bedrijf na over het starten van een service die downloadbare content aanbiedt. Dit moet dan echter wel op een andere manier gaan.

Zelnick sprak zich meteen uit over de manier waarop concurrent Electronic Arts zijn 'extra' content aanbiedt. Volgens hem haalt EA namelijk onderdelen uit het spel om dat later aan te bieden als downloadbare content waar apart voor betaald moet worden. Dit moet volgens hem anders.

'Extra' content

"Je kan het niet maken om onderdelen uit een spel weg te nemen en dit later te verkopen, dit is geen goede ervaring voor klanten", aldus Zelnick. "Je kan beter content aanbieden die je personage aanpast of nieuwe wapens, auto's en andere extra zaken toevoegt."

Take-Two brengt over enkele maanden een tweetal extra episodes uit voor Grand Theft Auto IV. Deze zullen via Xbox Live te downloaden zijn tegen een kleine betaling. Ook de director van Ninja Gaiden II, Tomonobu Itagaki, had commentaar op uitgevers die content voor games verkopen die al op het schijfje staat. Volgens hem moeten dergelijke games van de aardbodem verdwijnen.

Episodische content

Electronic Arts heeft echter volgens Zelnick wel iets goed gedaan. Ook Take-Two denkt namelijk na over het volledig digitaal distributeren van games in plaats van het op een schijfje aan te bieden, iets wat EA DICE binnenkort met Battlefield Heroes doet.

"Als we iets kunnen vinden waarmee we episodische content van hoge kwaliteit voor titels aan kunnen bieden, zou dat aardig winstgevend moeten zijn", aldus Zelnick. Volgens hem komt dat omdat er geen goederen als CD's of DVD's meer ingekocht hoeven te worden.