Ontwikkelaar Codemasters heeft vorige maand de rechten bemachtigd om Formula One games te gaan maken. Vandaag komen ze met de eerste details over de game.

Volgens de CEO van het bedrijf, Rod Cousens, zal Codemasters zich concentreren op de gaten die de afgelopen generaties zijn gevallen. "We gaan ons eerst bekommeren over de platformen die de afgelopen jaren geen Formula 1 games hebben gehad", aldus Cousens.

Meerdere platformen

De afgelopen F1-games kwamen enkel op de PlayStation uit, maar nu zal de versie voor de Xbox 360 tegelijkertijd worden ontwikkeld met die voor de PlayStation 3. Voor de Wii-versie staat een besturing op de planning die overeenkomt met Mario Kart Wii.

Hardcore of arcade

Volgens Cousens is zijn team gedreven om het schademodel zo realistisch mogelijk te maken. De fans maakten zich echter vooral zorgen om de besturing. Die werden in Colin McRae en Toca door Codemasters versimpeld om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.

Cousens zegt dat hij een balans probeert te vinden tussen hardcore realisme en versimpelde arcade besturing. "We willen beide mogelijk maken in het spel, een simulatie voor de hardcore gamers en een arcade ervaring die je zo op kan pakken en spelen. Ik denk dat we dat goed gebalanceerd hebben in Grid en daar gaan we met Formula One mee door."