David Reeves, de baas van Sony Computer Entertainment Europe, heeft bevestigd dat Sony op een bepaald moment iets te ambitieus was met het non-gaming-gedeelte van Home.

David Reeves, de baas van Sony Computer Entertainment Europe, heeft bevestigd dat Sony op een bepaald moment iets te ambitieus was met het non-gaming-gedeelte van Home.

Hierdoor moesten gamers langer wachten op het project van Sony. Reeves bevestigt nu wel dat Home sowieso deze herfst als open beta beschikbaar komt. Hij kon geen specifieke datum bevestigen, maar liet wel vallen dat het over oktober of november gaat. Sony zal er alles aan doen om tegen die tijd de trophies te integreren en ook de mogelijkheid om vanuit Home meteen een game te spelen, zou in de open beta goed moeten werken.

De vertraging van Home zou volgens Reeves vooral liggen aan het ambitieuze project om vooral non-gaming applicaties toe te voegen. Hieronder vallen bijvoorbeeld ook sponsors. “Op dat vlak dachten we te weinig aan de gamers”, geeft Reeves toe. “We concentreren ons nu op gaming door games te lanceren in Home en door mensen aan te trekken die in de eerste plaats voor games op Home komen.”

First party ontwikkelaars worden steeds belangrijker

Reeves gaf in het interview ook aan dat exclusieve titels van andere ontwikkelaars steeds minder belangrijk worden en dat vooral titels van Sony zelf prioriteit beginnen te krijgen. Dankzij titels als LittleBigPlanet en Buzz wordt Sony steeds minder afhankelijk van exclusieve titels van andere ontwikkelaars. Uiteraard blijft Sony wel geïnteresseerd in exclusives die eventueel nieuwe consumenten aantrekt en niet de huidige gameconsumenten ‘hergebruikt’, aldus Reeves.