Chris Satchell, de XNA Group manager van Microsoft, stelt dat andere partijen om problemen vragen als ze geen duidelijke beveiligingsmaatregels treffen om zich te beschermen tegen user generated content.

Chris Satchell, de XNA Group manager van Microsoft, stelt dat andere partijen om problemen vragen als ze geen duidelijke beveiligingsmaatregels treffen om zich te beschermen tegen user generated content.

“Ik denk dat er een potentieel risico is op ieder platform waar je user generated content toelaat”, aldus Chris Satchell. De XNA Group manager wijst vooral naar Sony, Nintendo en Apple die niet een beveiliging hebben als XNA.

Het peer review-systeem van XNA

XNA is een tool-pakket om games te ontwikkelen voor de Xbox 360. Microsoft heeft onlangs nog een wedstrijd gehouden zodat kleine ontwikkelaars of studentengroepen hun eigen creatie konden tonen. De winnaars zagen hun games later aangeboden worden op Xbox Live Arcade.

Ook dit is user generated content, maar Microsoft scant dit materiaal voordat het publiekelijk wordt gemaakt. Satchell merkt op dat de andere bedrijven dit ook moeten doen om zo later problemen te voorkomen.