Uitgever NCsoft en advertentiebedrijf Double Fusion zijn een samenwerking aangegaan. Hierbij zal laatstgenoemde advertenties verzorgen in de online game City of Heroes.

Uitgever NCsoft en advertentiebedrijf Double Fusion zijn een samenwerking aangegaan. Hierbij zal laatstgenoemde advertenties verzorgen in de online game City of Heroes.

De advertenties van Double Fusion zullen de fictionele advertenties vervangen die momenteel in City of Heroes te vinden zijn. Dit zal rond de zomer gebeuren. NCsoft benadrukt dat de advertenties optioneel zullen zijn. Gamers kunnen de advertenties indien gewenst vanuit het optiemenu uitschakelen.

Volgens Brian Clayton, het hoofd van NCsoft NorCal Studio, zijn de advertenties een waardige toevoeging aan de game. “Double Fusion heeft al laten zien begrip te hebben voor de wensen van onze gemeenschap en ze hebben een goed begrip hoe adverteren waarde toe kan voegen aan een game, indien goed uitgevoerd,” aldus Clayton.

Het geld dat verdiend wordt met de advertenties zal in de game worden geïnvesteerd, zo laat Clayton weten. Het team zou grote plannen hebben voor de korte en lange termijn voor City of Heroes. Afhankelijk van de reacties van spelers zal NCsoft de mogelijkheden voor het adverteren binnen City of Heroes in de toekomst mogelijk verder uitbreiden.