Philipsfabriek in Brothers in Arms als goede ingame reclame

Onlangs maakte Gearbox Software bekend dat het samen gaat werken met het bedrijf Double Fusion voor ingame advertenties. Dit leverde veel protest op van de gamers, die bang waren dat er reclames in de Gearbox-games komen waar ze niet op hun plaats zijn.

Onlangs maakte Gearbox Software bekend dat het samen gaat werken met het bedrijf Double Fusion voor ingame advertenties. Dit leverde veel protest op van de gamers, die bang waren dat er reclames in de Gearbox-games komen waar ze niet op hun plaats zijn.

Randy Pitchford van Gearbox stelt ons echter gerust: "We haten de soort advertenties die geen meerwaarde voor de gamers meebrengen." Hij benadrukt dat er nog geen contracten zijn getekend voor advertenties in specifieke games, maar dat men per geval kijkt wat er in een spel zal passen. Double Fusion zal voor Gearbox de mogelijkheden inventariseren. "We kiezen alleen voor advertenties die voordelen met zich meebrengen, zoals een betere kwaliteit van het spel, verhoogde authenticiteit, grotere budgets of meer promotie buiten het spel zodat meer gamers kennis maken met onze producten."

Om een voorbeeld te geven van hoe ingame advertenties wel kunnen, toont Pitchford een aantal screenshots van de Philipsfabriek in Brothers in Arms: Hell's Highway, die volgens hem in 'het dorp' Eindhoven staat. De fabriek is tot in detail nagebouwd in het spel, inclusief het logo op de gevel. Philips heeft Gearbox toestemming gegeven om het logo zoals het eruit zag in 1944, in het spel te gebruiken. Dit draagt louter bij aan de authenticiteit van het spel en doet niet af aan de spelervaring, terwijl een bedrijf er ook baat bij heeft dat zijn naam in het spel getoond wordt.


Het logo en de Philipsfabriek zoals die er in 1944 uitzagen.


De Philipsfabriek in Brothers in Arms


Ongeveer hetzelfde shot vanaf het dak van de Philipsfabriek, links tijdens de Tweede Wereldoorlog, rechts in de game.
Tip de redactie