Er was eens een tijd dat Capcom het helemaal ging maken op Nintendo's GameCube. Het artistieke Killer7, de gehele Resident Evil-reeks en het extravagante Viewtiful Joe waren enkele exclusives van de Japanse uitgever voor de Japanse consolebakker. Niet dus. Al deze games werden uiteindelijk geport naar de PlayStation 2, waarbij de port van Resident Evil 4 het meest dramatische was. De game was één van de beste actiegames ooit en moest het paradepaardje worden van de exclusieve samenwerking tussen Nintendo en Capcom.

Er was eens een tijd dat Capcom het helemaal ging maken op Nintendo's GameCube. Het artistieke Killer7, de gehele Resident Evil-reeks en het extravagante Viewtiful Joe waren enkele exclusives van de Japanse uitgever voor de Japanse consolebakker. Niet dus. Al deze games werden uiteindelijk geport naar de PlayStation 2, waarbij de port van Resident Evil 4 het meest dramatische was. De game was één van de beste actiegames ooit en moest het paradepaardje worden van de exclusieve samenwerking tussen Nintendo en Capcom.

Het liep dus heel anders en de PS2-bezitters kregen gewoon Resident Evil 4, zelfs met extra content. De game werd overigens ook nog geport naar de PC en Nintendo's eigen Wii, maar het zeer om dit 'verraad' bleef bij Nintendo. Zo diep zat dit alles, dat het volgens Kotaku de reden is dat er geen personages van Capcom speelbaar zijn in het aankomende Wii-groepsvechtspel Super Smash Bros. Brawl. Een Mega Man, Ryu of Leon Kennedy zou natuurlijk helemaal niet misstaan in deze brawler. Maar volgens Kotaku had Nintendo daar geen trek in vanwege de pijn die werd aangedaan door de weggevallen exclusiviteit van Resident Evil 4 voor de GameCube. Overigens lijkt de relatie tussen Capcom en Nintendo op de Wii juist weer uitstekend te zijn, waar de exclusieve titels Elebits en Zack & Wiki op duiden.



Helaas kunnen we Mario dus niet met onze TMP bewerken