Tijdens een interview met Blizzard op de BlizzCon in Los Angeles heeft de ontwikkelaar antwoord gegeven op wat vragen omtrent de huidige stand van zaken en de toekomst van World of Warcraft. Zo maakte een van de aanwezige journalisten de opmerking dan Blizzard heel wat inkomsten aan het verliezen was door geen geld te vragen voor het ingame aankoop van items. Er zijn namelijk heel wat nieuwe MMO's die dit systeem wel hebben toegepast en, vooral in Azië, redelijk wat succes oogsten.

Tijdens een interview met Blizzard op de BlizzCon in Los Angeles heeft de ontwikkelaar antwoord gegeven op wat vragen omtrent de huidige stand van zaken en de toekomst van World of Warcraft. Zo maakte een van de aanwezige journalisten de opmerking dan Blizzard heel wat inkomsten aan het verliezen was door geen geld te vragen voor het ingame aankoop van items. Er zijn namelijk heel wat nieuwe MMO's die dit systeem wel hebben toegepast en, vooral in Azië, redelijk wat succes oogsten.

Frank Pearce, de senior vice-president of product development, reageerde echter meteen door te zeggen dat Blizzard geen intentie heeft om spelers ooit te verplichten om te moeten betalen voor voorwerpen binnen World of Warcraft. Blizzard wil spelers namelijk de uitdaging bieden om te "werken" voor hun geld waardoor er een veel grotere voldoening ontstaat eens je het bewuste voorwerp hebt kunnen kopen.


Verder liet de ontwikkelaar nog weten dat ze het gevoel hebben niet uitermate hard geraakt te zijn door de beruchte gold farmers. Dit zijn personen die op het internet goud verkopen (in ruil voor écht geld natuurlijk) waarmee je in het spel dingen kunt kopen. Als bewijs geeft men dat er nog steeds een gezonde economie heerst binnen World of Warcraft en dat de inflatie van de prijzen in de Auction House al bij al nog meevalt. Blizzard is echter radicaal tegen gold farmers omdat ze ervoor zorgen dat niet alle spelers met dezelfde middelen en mogelijkheden aan het spel beginnen, wat uiteindelijk de totale spelervaring voor iedereen negatief zal bëinvloeden.

Een andere vraag ging over de manier waarop World of Warcraft een verslaving kan worden en wat het standpunt van Blizzard is. Volgens de ontwikkelaar is het gewoon nodig om het spel met mate te spelen, net zoals de meeste dingen in het leven. Een alarmklok die ouders in World of Warcraft kunnen instellen moet de verslaving van jonge spelers tegengaan, maar Blizzard blijft de nadruk leggen op het gezond verstand van de spelers om op tijd en stond ermee te stoppen.


Als laatste liet de ontwikkelaar nog weten dat de zopas aangekondigde expasie Wrath of the Lich King zeker niet de laatste uitbreiding voor World of Warcraft is. De geschiedenis van Warcraft heeft nog zoveel meer te bieden dat Blizzard simpelweg nog niet kan stoppen, zo vertelde Tom Chilton, de hoofd van design.