Nintendo: "Sony en Microsoft snappen niets van onze markt"

George Harrison van Nintendo of America heeft in het eeuwige plaagstootjes gevecht tussen Nintendo, Microsoft en Sony kritiek geuit op de directe concurrenten van Nintendo. Dit deed hij in een interview met Wired. Sony en Microsoft hebben niet het DNA om te begrijpen hoe wij slagen met de klanten die we hebben". In andere woorden, Harrison vindt dat de andere twee vooral goed zijn in het aanspreken van een specifieke doelgroep, maar verschillende doelgroepen over de hele linie. Natuurlijk duidt Harrison ook op het succes dat Nintendo heeft gehad met de Nintendo DS en de Wii onder het non-gaming publiek.
George Harrison van Nintendo of America heeft in het eeuwige plaagstootjes gevecht tussen Nintendo, Microsoft en Sony kritiek geuit op de directe concurrenten van Nintendo. Dit deed hij in een interview met Wired. Sony en Microsoft hebben niet het DNA om te begrijpen hoe wij slagen met de klanten die we hebben". In andere woorden, Harrison vindt dat de andere twee vooral goed zijn in het aanspreken van een specifieke doelgroep, maar verschillende doelgroepen over de hele linie. Natuurlijk duidt Harrison ook op het succes dat Nintendo heeft gehad met de Nintendo DS en de Wii onder het non-gaming publiek.

Ook bekritiseert hij de Sony met het op de proppen komen van de Sixaxis en Microsoft met het uitgeven van Viva Pinata door te zeggen dat ze niet echt geslaagd waren.

Het is echter niet allemaal negativiteit uit de mond van Harrison. Op de site van Wired staat het uitgebreide interview waarin naast geleverde kritiek ook te lezen is over de plannen van Nintendo met de huidige markt.
Tip de redactie