Als we een lijstje zouden maken met games die fantastische dingen beloofden maar uiteindelijk veel minder brachten, dan zou Fable daar ongetwijfeld tussen staan. De altijd enthousiaste ontwikkelaar Peter Molyneux beloofde de ene na de andere revolutionaire innovatie, maar uiteindelijk werd Fable, hoewel zeer degelijk, een standaard lineaire role-playing game.

Als we een lijstje zouden maken met games die fantastische dingen beloofden maar uiteindelijk veel minder brachten, dan zou Fable daar ongetwijfeld tussen staan. De altijd enthousiaste ontwikkelaar Peter Molyneux beloofde de ene na de andere revolutionaire innovatie, maar uiteindelijk werd Fable, hoewel zeer degelijk, een standaard lineaire role-playing game.

En dat wringt. Een tijdje later werd Fable: The Lost Chapters uitgebracht, een poging om nog wat van die grote beloftes in te lossen. En met Fable 2 wil Peter Molyneux dan eindelijk de fans versteld laten staan. In een video-interview met GameSpot zien we nu de allereerste ingame beelden. De beelden zijn nog van een vroege versie, maar we zien in ieder geval wat gebeuren. Zo zien we gameplay met een hondje dat als je sidekick dient, en aan het einde van het dertig minuten durende filmpjes zien we enkele omgevingen.

Het filmpje is de moeite waard voor mensen die meer willen weten over de ontwerpfilosofie van Peter Molyneux, en natuurlijk voor mensen die de allereerste bewegende beelden van Fable 2 willen zien. Kijk het video-interview met de beelden hier.