Motorracegames als THQ's MotoGP worden al een flink aantal jaren gemaakt en de verantwoordelijke studio's hebben de fijne kneepjes van het genre dan ook goed in de vingers. De makers hebben er geen enkele moeite mee om de fijne details over te brengen naar de spelcomputer, inclusief de complexe besturing van motoren. Dat levert in het geval van MotoGP '06 een spel op dat niet gemakkelijk te spelen is, maar wel een zeer realistische simulatie genoemd kan worden.

Een complexe besturing dus: niet alleen moet de speler gas geven en sturen, het is ook nog eens van belang om voor én achter te remmen, én de motorrijder moet zijn gewicht in de strijd gooien. Dit laatste gebeurt met een aparte analoge joystick (of richtingstoets), terwijl voor het remmen de schoudertoetsen zijn ingezet. Vaak moeten bijna al deze knoppen tegelijk gehanteerd worden, wat de boel aardig in de knoop kan brengen.

Compleet

Gelukkig staat er heel wat tegenover de moeite die MotoGP '06 vereist. De game heeft de officiële WK-licentie, inclusief spelers, motoren en circuits. Een en ander is met veel gevoel voor detail nagebootst. Naast dit alles zijn er ook nog extra standen met snellere motoren voorhanden, net als een RPG-achtig element waardoor de speler zijn coureur en motor gaandeweg op allerlei vlakken sterker kan maken.

Een erg complete motorracegame dus, die zoals gezegd alleen wel heel wat van het reactie- en coördinatievermogen eist.

Power Unlimited: "Loeisnelle en pittige actie die niet voor iedereen geschikt is." 85/100

Ontwikkelaar: THQ
Platform: Xbox 360