Google heeft een fout opgelost waarbij oude eigenaren van Nest-beveiligingscamera's via een app van een derde partij konden meekijken naar opnames, nadat ze hun camera hadden verkocht. Dat schrijft The Verge.

De oud-eigenaren konden door een fout in de software ook blijven meekijken als zij hun account al hadden gedeactiveerd. Degene die de Nest-camera tweedehands had gekocht, zou daar niets van hebben gemerkt.

Een woordvoerder van Google, het moederbedrijf van Nest, zegt tegen The Verge het probleem recent na een tip op het spoor zijn gekomen. "Het betrof Nest-camera's die via een derde partij waren gekoppeld. Er is een oplossing uitgebracht die automatisch op de Nest-camera wordt geïnstalleerd."

Het probleem had te maken met de koppeling van Nest met Wink, een thuishub waaraan de camera's bediend konden worden. Via de Wink-app konden gebruikers ook na de installatie van een nieuw account blijven meekijken.

Het is onbekend of er misbruik van de fout is gemaakt en op welke schaal.