Snap, het bedrijf achter Snapchat, komt later dit jaar met een nieuwe versie van zijn camerazonnebril Spectacles.

Dat schrijft de nieuwssite Cheddar op basis van anonieme ingewijden.

Volgens bronnen van de nieuwssite wordt de nieuwe versie van de Spectacles momenteel geproduceerd. De nieuwe zonnebril met ingebouwde camera moet in het derde kwartaal van 2018 op de markt komen.

De verbeterde gadget komt in nieuwe kleuren, wordt waterbestendig en heeft een betere camera. De nadruk van de verbeteringen ligt vooral op een soepelere gebruikerservaring.

In oktober zei Snap-CEO Evan Spiegel dat de eerste versie van de Spectacles 150.000 keer is verkocht. Toch zou het bedrijf volgens berichtgeving nog honderdduizenden ongebruikte exemplaren hebben liggen.

Derde uitvoering

Voor 2019 staat volgens bronnen van Cheddar een nog uitgebreidere versie van de Spectacles op de planning. Die zonnebril gaat twee camera's bevatten en krijgt een ander ontwerp. Met twee camera's wordt het voor de zonnebril mogelijk om diepte waar te nemen.

Snap werkt voor deze uitvoering aan een prototype van aluminium. Ook overweegt het bedrijf een ingebouwde gps-sensor en een leren opbergdoosje. De zonnebril zou een prijskaartje van ongeveer 300 dollar krijgen. De eerste uitvoering van de bril kost in Nederland 150 euro.

Snap wilde de informatie tegenover Cheddar niet bevestigen.