Samsung lanceert op gadgetbeurs CES in Las Vegas drie nieuwe en gepersonaliseerde smart tv-diensten.

Dat heeft het bedrijf op dinsdag aangekondigd. Het gaat om een sportdienst (Sports), een muziekdienst (Music) en een dienst die series van abonnementskanalen verzamelt (TV Plus).

Voor die laatste is wel een abonnement op de kanalen in kwestie nodig, maar daarna zijn kijkers niet langer afhankelijk van de grillen van het kanaal om een serie te kunnen binge-watchen.

De muziekdienst stelt gebruikers in staat om gemakkelijk muziek die op tv wordt gehoord te identificeren en af te spelen.

De sportdienst laat gebruikers wedstrijdscores en –schema’s zien. Ook kunnen gebruikers in Sports vinden waar hun favoriete sporten en wedstrijden worden uitgezonden.

Alle diensten zijn te personaliseren, hoewel dat ook in zekere mate op basis van eerder kijkgedrag zal gebeuren.

De TV Plus-dienst komt in april 2017 beschikbaar in Europa. Wanneer de andere diensten naar Europa komen en hoe die er hier uit gaan zien, is nog niet duidelijk.