'Pebble heeft moeite met vinden van nieuwe investeerders'

Pebble heeft naar verluidt moeite met het vinden van nieuwe investeerders door de groeiende concurrentie op de smartwatchmarkt.

Dat meldt het doorgaans goed ingevoerde Techcrunch op basis van ingewijden. 

De smartwatchmaker zou moeite hebben met het behouden van zijn groei. Durfinvesteerders uit Silicon Valley zouden bovendien niet meer willen investeren in Pebble. Het bedrijf zou daarom een lening hebben afgesloten bij een bank. 

De eerste versie van Pebbles slimme horloge was een van de allereerste smartwatches en een gigantisch succes op crowdfundingsite Kickstarter. De tweede versie, de Pebble Time, werd dit jaar ook op Kickstarter gelanceerd en haalde ruim 20,3 miljoen dollar op. Daarmee doorbrak het het record van de eerste versie. 

Medewerkers van het bedrijf zouden ontevreden zijn met de manier waarop Pebble de concurrentie aangaat met de groeiende concurrentie. Het horloge moet inmiddels opboksen tegen grote spelers als Google en Apple, maar ook van kleinere smartwatchmakers zoals Olio, dat zich veel meer onderscheidt met het ontwerp van het horloge. 

Medewerkers van Pebble zijn desondanks voorzichtig positief. "We zijn een jong bedrijf. De vooruitzichten voor Pebble is zijn zeer goed", aldus een anonieme medewerker.

Lees meer over:
Tip de redactie