Bijna twee op de drie Apple Watch-kopers kiest voor de relatief goedkope Sport-versie.

Dat stelt onderzoeksbureau Slice op basis van de bestellingen van ruim 9.000 Amerikanen die één of meerdere Apple Watches kochten. De ondezoekers schatten dat iets minder dan een miljoen Amerikanen een Apple Watch hebben besteld op de eerste dag dat dit mogelijk was.

62 procent van de mensen zou kiezen voor de Apple Watch Sport van aluminium, terwijl de overige 38 procent koos voor een duurdere Apple Watch van roestvrij staal. Bestellingen van de gouden Apple Watch Edition kwamen niet voor in het onderzoek van Slice.

Volgens de onderzoekers kiest 71 procent van de kopers voor het grotere Apple Watch-formaat van 42 millimeter. De rest kiest een kleiner horloge met een doorsnee van 38 millimeter.

Bandjes

Vooral de zwarte sportbandjes zijn populair, zowel bij de goedkopere Apple Watch Sport als bij de duurdere Apple Watch. Bij het duurdere model kiest ruim één op de drie klanten voor een zwart of wit sportbandje, terwijl een kwart kiest voor het Milanese bandje van metaal.

Bij de sport-uitvoering kiest bijna tweederde van de kopers voor een zwart bandje, terwijl nog eens 22 procent voor een wit bandje kiest. De kleurrijke bandjes blijken nog niet erg populair te zijn.

De Amerikanen besteedden gemiddeld 503,83 dollar per Apple Watch, en bestelden gemiddeld 1,3 horloges per persoon. De Apple Watch Sport is beschikbaar in uitvoeringen van 349 en 399 dollar (399 en 449 euro in Europese Apple Stores). De Apple Watch van roestvrij staal kost 549 tot 1099 dollar (649 tot 1249 euro).