De Pebble Time, waarvoor momenteel een Kickstarter-campagne loopt, haalde rondom Apple Watch-evenement aanzienlijk meer donaties binnen dan in de periode ervoor en erna. 

Dat meldt Techcrunch.

De Pebble Time haalde op zondag 8 maart, de dag voor het evenement waarop Apple zijn definitieve onthulde, zo'n zesduizend dollar per uur binnen. Dat bedrag steeg naar tienduizend op maandag en zestienduizend op de dinsdag na het evenement. 

In totaal haalde de Pebble Watch op de dag van de Apple Watch-presentatie 252.098 dollar op en de dag erna 385.016 dollar. Op de zondag ervoor was dit slechts 138.328 dollar. Bovendien zakt het totaal sinds de dinsdag weer. 

Kickstarter-record

De laatste echt grote piek was op 3 maart, tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. Toen werd in één dag bijna drie miljoen dollar opgehaald, nadat de Pebble Time in de eerste halve dag op Kickstarter al zo'n acht miljoen dollar toegezegd kreeg.

Inmiddels staat het totaal al op bijna 18,5 miljoen dollar, met nog twaalf dagen te gaan. De Pebble Time is daarmee de meest gecrowdfunde gadget tot op heden. 

Het nieuwe horloge van Pebble biedt een kleuren e-paper-display en een nieuwe manier om notificaties te tonen. Dit gebeurt in een tijdlijn waarbij zij chronologisch gerangschikt worden. De eerste levering exemplaren wordt in mei verwacht.

Podcast: Is de Apple Watch eigenlijk wel zo bijzonder?

Bekijk onze eerste indruk van de nieuwe ronde smartwatches van LG en Huawei