De nieuwe smartwatch van Pebble, de Pebble Time, is in ruim een week tijd het populairste crowdfundingproject ooit geworden.

De Pebble Time heeft na acht dagen al ruim 15 miljoen dollar opgehaald via Kickstarter. Daarmee is het woensdagnacht de multifunctionele koelbox Coolest Cooler ruimschoots voorbij gegaan.

Via crowdfundingwebsite Kickstarter kunnen geïnteresseerden een product kopen of project steunen voor er daadwerkelijk producten zijn. Zij kopen het recht als eerste een model te ontvangen. In acht dagen zijn er ongeveer 75.000 exemplaren voorbesteld.

Pebble was in 2012 met zijn eerste horloge een van de eerste grote successen op het gebied van crowdfunding. Vorige week dinsdag werd ook de nieuwe Pebble Time via Kickstarter aangeboden.

E-ink kleurenscherm

Het bedrijf wilde in een maand tijd 500.000 dollar ophalen. Dat doel werd in vijftien minuten al behaald. Het horloge kostte voor vroege klanten 159 dollar en de uiteindelijke prijs ligt op 199 dollar. De eerste varianten van de Pebble Time worden in mei naar klanten verstuurd.

De smartwatch is bijzonder omdat het apparaat een e-ink kleurenscherm heeft. Zo’n scherm is energiezuinig waardoor hij altijd aan kan staan zonder dat het horloge vaak hoeft te worden opgeladen. De Pebble Time heeft ook compleet nieuwe software meegekregen.

Dit zijn de meest populaire Kickstartergadgets naast de Pebble Time

Bekijk onze eerste indruk van de nieuwe ronde smartwatches van LG en Huawei