Het Chinese bedrijf Oneplus, dat zijn eerste telefoon op uitnodiging verkoopt, hoopt dit jaar één miljoen telefoons te verkopen.

Inmiddels zijn al ruim een half miljoen exemplaren van de Oneplus One verkocht, zegt Carl Pei, hoofd van de internationale tak van de smartphonemaker, tegen Forbes.

De Oneplus One lijkt mede door zijn exclusiviteit populair te zijn geworden. Uitnodigingen om het toestel te bestellen zijn bijna een half jaar na de verschijning nog immer schaars.

Vermoedelijk is de Oneplus bovendien populair dankzij zijn prijs van 299 euro voor een toestel dat ongeveer dezelfde specificaties heeft als de toptoestellen van Samsung, HTC en LG, met 64 GB opslagruimte.

Erg winstgevend is de Oneplus One dan ook niet. Pei zegt dat op elk toestel minder dan tien dollar wordt verdiend. Omdat Oneplus geen reclame maakt weet het bedrijf nog wel het hoofd boven water te houden.

"Dit is niet de manier waarop we in de toekomst geld gaan verdienen", zegt Pei. Hij wil meer aan Oneplus-gebruikers verdienen door accessories te verkopen. Bovendien denkt hij dat de software van Oneplus winstgevend zal worden als deze een paar miljoen gebruikers heeft.

Lees onze review van de Oneplus One