De populaire foto- en berichten-app Snapchat krijgt mogelijk een apart onderdeel voor nieuws en advertenties.

Dit meldt The Wall Street Journal op basis van meerdere anonieme bronnen. Volgens ingewijden gaat het onderdeel Snapchat Discovery heten en hebben meerdere kranten, tijdschriften, televisiezenders en andere mediabedrijven al hun medewerking toegezegd.

Binnen Snapchat Discovery zouden gebruikers van de app een selectie aan tv-fragmenten, korte video's, nieuwsberichten en advertenties te zien krijgen. Deze verdwijnen kort nadat ze zijn aangeklikt, zoals gebruikelijk bij Snapchat.

Het nieuwe onderdeel zou in november van dit jaar worden gelanceerd, al is dit nog niet bevestigd door Snapchat. Een woordvoerder van het bedrijf liet weten geen commentaar te willen geven.

Hoewel de waarde van Snapchat inmiddels op bijna 7,5 miljard euro geschat wordt, heeft het bedrijf nog geen verdienmodel. De app en het gebruik hiervan is gratis. Volgens eerdere geruchten zou Snapchat zich ook willen gaan richten op elektronische betalingen als inkomstenbron.