Android loopt op de zakelijke markt iets in op iOS in het tweede kwartaal van 2014. Dat blijkt uit cijfers Good Technology.

Het bedrijf dat de mobiele beveiliging regelt voor bedrijven berekent de populariteit van Android, iOS en Windows Phone op de zakelijke markt door te kijken naar de percentages bij de ruim vijfduizenden internationale klanten van Good Technology.

In het tweede kwartaal (pdf) draaide 67 procent van alle geactiveerde smartphones en tablets op de zakelijke markt op iOS, 5 procentpunt minder dan in het vorige kwartaal. Een jaar geleden stond de teller ook op bijna 70 procent.

Android groeit van het eerste naar het tweede kwartaal juist met 5 procentpunt en komt nu uit op 32 procent van de activaties op de zakelijke markt. Windows Phone blijft gelijk op 1 procent. Blackberry wordt in de berekening van Good Technoloy niet meegerekend omdat die toestellen gebruikmaken van de servers van Blackberry zelf en dat dus niet te meten is voor Good Technology.

Tablets

Overigens blijft het aantal activaties van de iPhone stabiel terwijl het percentage van de iPad juist afneemt. Als alleen naar tablets wordt gekeken is de iPad nog steeds goed 90 procent van alle activaties terwijl Android het moet doen met de overige 10 procent.

Apple kondigde onlangs aan samenwerking met IBM aan om gebruik van iOS-producten op de zakelijke markt te stimuleren.