Blackberry-ceo John Chen twijfelt of de gemaakte en aangekondigde maatregelen binnen het bedrijf genoeg zijn om er weer een iconisch telefoonmerk van te maken.

Dat zegt hij in een interview met Bloomberg. Chen is wel tevreden met de huidige staat van het bedrijf, onder meer wat betreft marges, het distributiekanaal en de aankomende producten. Hij schatte de overlevingskansen op tachtig procent in een eerder interview. 

"Maar of het genoeg is om weer iconisch te zijn, dat is iets waar ik over na moet denken. Ik weet het antwoord niet op die vraag", aldus Chen. 

Blackberry onthulde onlangs nog de vierkante Blackberry Passport. De Blackberry Passport onderscheidt zich door zijn vierkante touchscreen, maar ook het toetsenbord is aanraakgevoelig. Zo kan worden getypt door over de toetsen te slepen, en worden gescrolld door over het toetsenbord te vegen.

De Blackberry Passport verschijnt in september en wordt gezien als één van de laatste pogingen van het Canadese Blackberry om relevant te blijven op de smartphonemarkt. Afgelopen kwartaal verkocht het bedrijf slechts 2,6 miljoen smartphones, en draaide het een omzetverlies van 60 miljoen dollar.

Blackberry: Diepe dalen en hoge pieken