Samsung geeft toe dat de Galaxy Gear-smartwatch "iets bijzonders" mist en belooft te investeren in de software en de gebruikservaring van het horloge.

Dat zegt Samsung tegenover the Korea Times.

Woensdag lanceerde Samsung de Galaxy Gear wereldwijd en na afloop stelde Lee Dong-joo, president marketing voor de mobiele tak van Samsung: "De Galaxy Gear is een wauw-product. Het is totaal nieuw, weegt slechts 74 gram en het is erg eenvoudig om een telefoontje of sms'je te ontvangen."

Het bedrijf erkende echter ook dat de Gear nog iets mist: "We hebben toegegeven dat de Gear nog iets bijzonders mist. We zullen meer investeren in de software en gebruikservaring. We zullen beter presteren op het gebied van klanttevredenheid."

Met de investeringen in de gebruikservaring hoopt Samsung concurrenten voor te blijven wat betreft smartwatches.

De Gear van Samsung werkt alleen met Samsung-smartphones en beschikt over een camera, speaker en microfoon. Naast een verlengstuk van de telefoon heeft de Gear ook eigen mogelijkheden zoals fitness-apps. Het horloge heeft een adviesprijs van 299 euro.

Lees onze hands-on met de Galaxy Gear

Het verleden en de toekomst van de smartwatch