AMSTERDAM - Samsung is van plan een agressieve aanpak op de tabletmarkt toe te passen om van tablets de nieuwe groeifactor te maken binnen de mobiele afdeling van het bedrijf.

Dat heeft Robert Yi, hoofd Investor Relations bij Samsung, laten weten aan analisten en investeerders, zo meldt the Wall Street Journal.

Samsung is al enkele kwartalen de grootste smartphonefabrikant wat betreft het aantal verkochte toestellen. Het laat bijvoorbeeld Apple achter zich, terwijl Samsung vrij laat groot geworden is.

Op de tabletmarkt wil de Zuid-Koreaanse fabrikant nu dezelfde strategie toepassen. "Samsung richt zich op het uitbreiden van de verkoop van tablets in het vierde kwartaal zodat het de nieuwe groeifactor wordt in onze mobiele afdeling", aldus Yi.

Nieuwe modellen

Op de tabletmarkt is Samsung nog geen grote speler. Apple blijft de markt met de iPad domineren, maar Samsung gaat vanaf het vierde kwartaal dus een agressievere aanpak toepassen.

Of er nu ook veel meer modellen uitkomen is niet bekend. Samsung maakt tablets met Android en Windows 8. Eerder deze week werd bekend dat Google en Samsung samen de Nexus 10-tablet met een nieuwe versie van Android uit zullen brengen. Wanneer de tablet naar Nederland komt is niet bekend.

Yi waarschuwde investeerders dat de groei uit de verkoop van smartphones in het vierde kwartaal minder groot zal zijn vanwege grotere concurrentie. Apple lanceerde eind september de iPhone 5.