AMSTERDAM – Apple onderzoekt vermeende wifi-problemen van de nieuwe iPad. Klanten zouden zelfs recht hebben op een nieuw exemplaar.

Dat blijkt uit een intern document dat in handen is van 9to5mac.com. Apple heeft officieel nog niets over de situatie gezegd.

In de brief staat dat Apple de wifi-problemen momenteel onderzoekt. Dit na diverse klachten van gebruikers van de nieuwe tablet. Zo zou het wifi-signaal soms erg zwak zijn, helemaal wegvallen of zou de iPad het wifi-netwerk helemaal niet herkennen.

Medewerkers wordt geïnstrueerd iPads met problemen direct naar het reparatiecentrum op te sturen en klanten een vervangend exemplaar aan te bieden.

Hardware

Volgens het document worden de problemen mogelijk veroorzaakt door bepaalde hardware-onderdelen en niet door een fout in de software. Alleen de wifi-only modellen hebben er last van. De iPads die ook verbinding kunnen maken met mobiel internet hebben geen problemen.

Er werd eerder ook al geklaagd over het feit dat de nieuwe iPad erg warm zou worden bij het spelen van zware games en het bekijken van video’s. Apple ontkent dat de iPad te heet wordt.

Lees de review van de nieuwe iPad