Nieuwe Blackberry-CEO legt focus op Amerikaanse markt
Dat zegt hij in een interview met Reuters.
De geboren Duitser zal zijn ideeën en plannen voor de toekomst van het bedrijf binnen twee weken aan het bestuur presenteren. Die zullen volgens Heins "veelzeggend" zijn. Vorige week liet hij nog weten weinig te zullen veranderen bij het bedrijf.
Heins vertelt dat het vooral belangrijk is om het Amerikaanse publiek ervan te overtuigen een nieuwe Blackberry aan te schaffen. "We hebben aanzienlijk veel aandeel in deze markt verloren. Dat is iets dat we moeten aanpakken”, aldus de CEO.
Oud
Volgens Heins maakt slechts 20 procent van de Amerikaanse Blackberry-eigenaren gebruik van de nieuwste upgrade. De rest van RIM’s klanten gebruikt toestellen met oudere software. Een nieuw upgradeprogramma moet zorgen dat daar verandering in komt.
Blackberry 10
De nieuwe CEO belooft ook dat nieuwe telefoons met Blackberry 10 aan het eind van het jaar beschikbaar zullen zijn. Dat is in lijn met de roadmap van het bedrijf dat eerder deze week uitlekte. Daarin staat dat een Blackberry 10-smartphone met toetsenbord in december uitkomt.