INDIANAPOLIS - De F1-paddock gonst momenteel van de geruchten. Niet enkel over mogelijke rijderswissels, ook wat de motoren betreft draait de transfermarkt op volle toeren.

Belangrijkste acteur in het verhaal over de motorenwissels is Renault. De Fransen kondigden onlangs aan in 2007 motoren te willen leveren aan een tweede team. Mogelijk doen ze dat dan onder de naam van dochtermaatschappij Nissan. Hoe de motoren ook gaan heten, de "kleinere" teams staan alvast te dringen om de V8-krachtbron in de wacht te slepen.

Voorlopig lijkt Red Bull het meest kans te maken. De Ferrari-motor die ze dit jaar gebruiken zouden ze dan doorschuiven naar hun tweede F1-team Toro Rosso. Die zouden dan eindelijk afscheid nemen van hun gelimiteerde V10 motor. Naast Red Bull dingen ook Super Aguri en Midland om de hand van Renault.

Al lijkt het team van Christijan Albers nog andere opties te hebben. Zo lijkt er een overeenkomst met Cosworth in de maak. De onafhankelijke motorenbouwer dreigt immers hun contract met Williams te verliezen. Het Britse team zou immers de Toyota-motoren van Midland wegkapen.