Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene heeft er geen problemen mee om rivaal Red Bull Racing volgend seizoen van motoren te voorzien.

Dat heeft de Italiaan aan Motorsport.com laten weten.

Red Bull leeft op gespannen voet met Renault, nu de Franse fabrikant voor het tweede seizoen op rij een ondermaatse krachtbron heeft geleverd. Het Britse blad Autosport meldde zondag dat Red Bull, dat eerder vier wereldtitels won met Renault, volgend seizoen niet meer met de Franse motor wil rijden.

Mercedes, dat momenteel de sterkste motor van het Formule 1-veld levert, heeft al te kennen gegeven er geen trek in te hebben om concurrent Red Bull krachtbronnen te leveren. Hierdoor blijven er nog twee opties over: Honda, dat momenteel een rampseizoen doormaakt met McLaren, en Ferrari.

Arrivabene maakt zich geen zorgen om eventuele toenemende concurrentie van Red Bull als het team gebruikmaakt van de Italiaanse V6-turbo. "In theorie hebben ze grote namen in huis, zoals Adrian Newey, en ligt het voor de hand dat ze een competitieve auto kunnen bouwen met onze motor."

"Wij hebben ons eigen team van engineers en aerodynamische specialisten en die weten wat ze te doen staat. Ik heb er geen probleem mee. Het is leuker om een sterke competitie te hebben."

Niet bang zijn

Arrivabene stelt dat zijn opstelling niet betekent dat Red Bull en Toro Rosso, dat ook Renault-motoren gebruikt, van vandaag op morgen over kunnen stappen op Ferrari. "Maar ik heb er geen problemen mee om een andere renstal van onze motoren te voorzien en wil ook niet bang zijn voor de concurrentie."

"Dat is niet de instelling waar Ferrari voor staat. We knokken met iedereen."

Red Bull maakte eerder in 2006 gebruik van Ferrari motoren. Zusterteam Toro Rosso deed dat tot en met 2013. Dat team benadrukte eerder een contract te hebben met Renault voor 2016. Toch stapt ook het team van Max Verstappen naar alle waarschijnlijkheid over op Ferrari als Red Bull ervoor kiest dat te doen. 

Eigen team

Mochten beide teams van Red Bull inderdaad vertrekken bij Renault betekent dat niet het einde van de Franse fabrikant in de Formule 1. 

Renault is bezig met de overname van een volledige renstal om weer als fabrieksteam terug te keren in de koningsklasse. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid het team van Lotus.