Rommelig thrillerdrama met Keira Knightley als schichtige filmster en Colin Farrell als haar klusjesman.

De Britse paparazzi zijn de ergste ter wereld. Ze wachten als hyena’s hun prooi op en lokken die desnoods uit de tent met beledigingen. Reageert de belaagde filmster of voetballer daar furieus op, dan hebben ze hun prijsfoto weer binnen.

Tegen deze achtergrond speelt London Boulevard zich af, maar de persmuskieten krijgen gezelschap van echte gangsters die met scherp schieten.

Een van hen is Mitchell (Colin Farrell), die aan het begin van de film de gevangenis verlaat. In een pub wordt hij warm onthaald door zijn gangstervriendjes, maar hij laat hen weten geen vuile klusjes meer te doen: Mitchell wil op het rechte pad blijven. En dan is het in een thriller vaak een kwestie van tijd voor deze belofte wordt verbroken.

Diva, klusjesman, hippie

Maar Mitchell neemt zijn nieuwe leven serieus, en is niet te beroerd andere vuile klusjes aan te nemen. Zoals de klusjesman c.q. bodyguard spelen van de filmster Charlotte (Keira Knightley), die zich in een Londense villa heeft teruggetrokken. Daar wordt de neurotische ster belaagd door paparazzi die haar vanaf de daken op de korrel nemen met hun telelenzen.

Behalve Mitchell heeft Charlotte ook een rare hippie in dienst. Deze Jordan (David Thewliss) zorgt vooral voor een gestage aanvoer van drugs. Mitchell probeert intussen een bescheiden maar eerlijk bestaan op te bouwen, maar dat wordt bemoeilijkt doordat de gangster Gant (Ray Winstone) hem dwingt zijn oude leventje weer op te pakken.

Rommelig

De opzet van London Boulevard klinkt veelbelovend, en de cast maakt nog nieuwsgieriger. Maar de uitwerking is uitermate rommelig; personages komen en verdwijnen naar believen en de sfeer zwalkt van drama naar thriller.

Als debuterend regisseur scoort William Monahan nog wel een voldoende, maar zijn script is beneden de maat, en dat terwijl hij een Oscar won met zijn script voor The Departed.

De dialogen in London Boulevard zijn nog wel prikkelend, maar vooral de tweede helft van de film verzandt in B-film clichés (altijd dat laatste fatale klusje) en onwaarschijnlijkheden (hippie Jordan ontpopt zich ineens als een koele killer). Een gemiste kans, vooral gezien het acteertalent dat Monahan wist te strikken.

 Bekijk de trailer:

In 19 zalen