Will Smith-film Bright scoort goed in VS ondanks slechte recensies

Door de filmpers werd hij neergesabeld, maar Will Smiths nieuwste film Bright is in de eerste drie dagen na de release op Netflix door elf miljoen Amerikanen bekeken. Dat concludeert kijkcijferautoriteit Nielsen.

Netflix zelf maakt nooit bezoekerscijfers bekend, maar volgens onderzoek van Nielsen keken vanaf 22 december tot en met Kerstavond veel jonge mensen naar de film.

Bright werd door zeven miljoen Amerikanen tussen de 18 en 49 jaar oud gestreamd. Die doelgroep is normaal gesproken een belangrijke voor televisie, omdat kijkers uit de groep interessant zijn voor adverteerders. Voor het advertentieloze Netflix is dat echter minder van belang.

In de film neemt het personage van Will Smith het op tegen wezens met superkrachten.

Het Will Smith-vehikel deed het minder goed dan het tweede seizoen van de populaire Netflix-serie Stranger Things, dat vijftien miljoen kijkers trok in de eerste drie dagen op de streamingdienst.

Vertekende cijfers

Bij de bevindingen van Nielsen moet mogelijk wel een belangrijke kanttekening worden geplaatst. Volgens The Hollywood Reporter zijn de kijkcijfers van Netflix, die Nielsen sinds kort meet, wel vertekend: het onderzoeksbureau zou alleen het gebruik op televisietoestellen meten, waardoor streams via computers of mobiele apparaten niet in de resultaten zijn opgenomen.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie