The Interview was eind december met 2 miljoen downloads al de best lopende onlinefilm van producent Sony ooit. Dit record heeft de film inmiddels ruim verdubbeld.

Zo meldt het bedrijf dinsdag volgens USA Today.

Met meer dan 4,3 miljoen downloads heeft de comedy met Seth Rogen en James Franco 31 miljoen dollar (26 miljoen euro) opgeleverd.

De satire, waarin twee Amerikaanse entertainmentjournalisten door de CIA worden ingehuurd om de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un te vermoorden, is te huur en te koop via kanalen als Google Play, YouTube en iTunes.

Naast online is de film ook in een select aantal kleinere bioscopen te zien. Daarmee werd nog eens 5 miljoen dollar (4,2 miljoen euro) in het laatje gebracht.

Grotere bioscopen zagen ervan af de film te vertonen, omdat werd gedreigd met aanslagen. Noord-Korea wordt van de bedreigingen beschuldigd, net als van een hack van de Sony-computers waarna allerlei interne communicatie van het bedrijf op straat kwam te liggen.

Het land ontkent de beschuldigingen. Wel liet Pyongyang in juni al weten niet te kunnen lachen om de film.

Trailer: The Interview