AMSTERDAM – De nieuwste film van Uma Thurman, Motherhood, dreigt een gigantische flop te worden in Groot-Brittannië na een dramatisch openingsweekend.

Dat meldt de Britse krant The Guardian.

De film bracht slechts 88 pond (ruim 90 euro) op in het eerste volle weekend. Op de premièredag werd er slechts 9 pond (ongeveer 10 euro) omgezet. Dat komt neer op één verkocht kaartje.

De dramatische verkoop zorgt voor ruzie tussen Metrodrome, die verantwoordelijk is voor de marketing van de film in Groot-Brittannië en Jana Edelbaum, de producer van de film.

3,7 miljoen

Motherhood kostte ongeveer vijf miljoen dollar (zo’n 3,7 miljoen euro). In Amerika, waar de film in oktober al in première ging, bracht Motherhood omgerekend 30.000 euro op bij de opening.

Producer Edelbaum had naar eigen zeggen geen idee dat haar film het zo slecht had gedaan tot de Britse krant haar hierover inlichtte: “Maak je een grapje? Dan hebben we zeker wel een record gebroken?”